Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010

Τι χρειάζεται για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων

την έγκριση των ειδικών όρων για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών και ηλιακών συστημάτων σε κτήρια και περιοχές εντός και εκτός σχεδίου πόλεως προχώρησε το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Αναφορικά με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε κτήρια εντός σχεδίου, προβλέπεται ότι:

• Επιτρέπεται σε δώματα, στέγες, σκίαστρα, προσόψεις, αλλά και σε ακάλυπτους χώρους εντός σχεδίου.

• Αν έχουν ισχύ μικρότερη ή ίση των 10 κιλοβατωρών θα πραγματοποιείται σύμφωνα με το Ειδικό Πρόγραμμα για τα κτήρια.

• Αν έχουν ισχύ μεταξύ 10 και 100 κιλοβατωρών θα πρέπει να γνωστοποιείται στις αρμόδιες υπηρεσίες

• Αν έχουν ισχύ ίση ή μεγαλύτερη των 100 κιλοβατωρών θα απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας.

Η εγκατάσταση συστημάτων σε παραδοσιακούς οικισμούς, ιστορικά κέντρα πόλεων και διατηρητέα κτήρια, απαιτείται επιπρόσθετα η γνωμοδότηση της αρμόδιας Επιτροπής Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ).

Για την την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε κτήρια εκτός σχεδίου, προβλέπεται ότι:

• Αν έχουν ισχύ μεταξύ 10 και 100 κιλοβατωρών θα πρέπει να γνωστοποιείται στις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς και συνυποβολή τοπογραφικού διαγράμματος και αντίγραφου της οικοδομικής άδειας.

• Αν έχουν ισχύ ίση ή μεγαλύτερη των 100 κιλοβατωρών θα απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας και η συνυποβολή τοπογραφικού διαγράμματος και αντιγράφου της οικοδομικής άδειας.

Για την την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε γήπεδα και οικόπεδα εντός σχεδίου, προβλέπεται:

• Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ανεξαρτήτως της ισχύος του συστήματος.

Για την την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε γήπεδα και οικόπεδα εκτός σχεδίου, προβλέπεται:

• Η κάλυψη του γηπέδου μέχρι 60%, χωρίς να απαιτείται η αρτιότητα ή η οικοδομησιμότητα. Δεν απαιτείται οικοδομική άδεια, ούτε έγκριση της αρμόδιας επιτροπής Πολεοδομικού & Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ)

• Ακολουθούνται απλούστερες διαδικασίες για την έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας, με μόνα δικαιολογητικά μία σύντομη περιγραφή των εργασιών, καθώς και ένα τοπογραφικό σχέδιο με τη θέση εγκατάστασης του εξοπλισμού.

• Σε ειδικές περιπτώσεις, όπως σημαντική διαμόρφωση εδάφους και περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους απαιτείται έγκριση της Επιτροπής Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠΑΕ).

Παραιτήθηκε ο Συνήγορος του Πολίτη Γ. Καμίνης

Την παραίτησή του ανακοίνωσε σήμερα ο Συνήγορος του Πολίτη Γιώργος Καμίνης. Όπως τόνισε, θεωρεί ότι έχει συμπληρώσει το έργο του ενώ υπογράμμισε ότι συζητά την πρόταση που του έγινε από τον Φώτη Κουβέλη να κατέβει ως υπερκομματικός υποψήφιος στις δημοτικές εκλογές στην Αθήνα.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση παραίτησης του Γ. Καμίνη:


"Τον προσεχή Μάρτιο συμπληρώνω οκτώ χρόνια, δηλαδή δύο πλήρεις θητείες στο αξίωμα του Συνήγορου του Πολίτη, έχοντας προηγουμένως υπηρετήσει στην ίδια αρχή από τη θέση του Βοηθού Συνηγόρου του Πολίτη. Βασική μέριμνά μου από την πρώτη στιγμή ήταν η προάσπιση του κύρους και της ανεξαρτησίας της αρχής. Όλα αυτά τα χρόνια, από κοινού με τους άμεσους συνεργάτες μου και το προσωπικό, προσπαθήσαμε συστηματικά να εμφυσήσουμε στη δημόσια διοίκηση δύο αρχές θεμελιώδεις για ένα σύγχρονο κράτους δικαίου: τήρηση της συνταγματικής νομιμότητας και προάσπιση των δικαιωμάτων του πολίτη.

Στις αρχές του μήνα ο κύριος Φώτης Κουβέλης μου γνωστοποίησε την πρόθεσή του να με προτείνει ως υπερκομματικό υποψήφιο στις επικείμενες εκλογές για το αξίωμα του δημάρχου της Αθήνας. Δέχτηκα να συζητήσω την τιμητική αυτή πρόταση, καθώς θεωρώ ότι έχω ουσιαστικά ολοκληρώσει το έργο μου στον Συνήγορο του Πολίτη. Επιπλέον, εκτιμώντας ότι ο Δήμος της Αθήνας διέρχεται μια οξύτατη κρίση, θεωρώ αναγκαία μια εναλλακτική πρόταση που θα υπερβαίνει τις κομματικές περιχαρακώσεις.

Ανεξάρτητα, πάντως, από την τροπή που θα πάρουν τα πράγματα, αποφάσισα να παραιτηθώ, προκειμένου να μην βαρύνει καμία απολύτως σκιά την ανεξάρτητη αρχή στην οποία υπηρετώ. Την παραίτησή μου θα υποβάλω εντός του Σεπτεμβρίου, περιοριζόμενος έως τότε στη διεκπεραίωση διοικητικών εκκρεμοτήτων, για τις οποίες δεν είναι νομικά δυνατή η αναπλήρωσή μου. Κατά τα λοιπά και έως την εκλογή νέου Συνήγορου του Πολίτη, θα εφαρμοστεί ο θεσμός της αναπλήρωσης από Βοηθό Συνήγορο, όπως προβλέπει ο νόμος.

Ευχαριστώ τους συνεργάτες μου, το προσωπικό του Συνήγορου του Πολίτη και τους χιλιάδες πολίτες που έχουν κατά καιρούς προσφύγει στην ανεξάρτητη αρχή τιμώντας την με την εμπιστοσύνη τους.".

Προσλαμβάνονται 15.500 αναπληρωτές στα σχολεία

Την συμφωνία με το υπουργείο Οικονομικών για την πρόσληψη 15.500 αναπληρωτών εκπαιδευτικών ανακοίνωσε το υπουργειο Παιδείας στο προεδρείο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος

Το υπουργειο διαβεβαίωσε τους εκπαιδευτικούς ότι δεν υπάρχει πρόθεση συγχώνευσης τμημάτων και παραμένει σε ισχύ το ίδιο θεσμικό πλαίσιο, που ίσχυε και τα προηγούμενα χρόνια, για τον αριθμό μαθητών ανά τάξη.

Στη συνάντηση μετείχαν επίσης η υφυπουργοί Εύη Χριστοφιλοπούλου και Γιάννης Πανάρετος, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, Βασίλης Κουλαϊδής και ο ειδικός γραμματέας, Μιχάλης Κοντογιάννης.

Καθορισμός ανωτάτου ορίου εκλογικών δαπανών σε δήμους και περιφέρειες. Δείτε τις υπουργικές αποφάσεις

Ενόψει των προσεχών εκλογών της 7ης Νοεμβρίου 2010, και σε συνέχεια της ψήφισης του νόμου 3870/2010 «Εκλογικές Δαπάνες Συνδυασμών και Υποψηφίων και έλεγχος αυτών κατά τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές» και της εφαρμογής του “Καλλικράτη”, δύο νέες υπουργικές αποφάσεις του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιάννη Ραγκούση δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Τεύχος Β, ΦΕΚ 1294/2010), οι οποίες καθορίζουν το ανώτατο όριο των δαπανών ανά υποψήφιο για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές.

Υπενθυμίζεται ότι το ανώτατο όριο των δαπανών ανά υποψήφιο, όπως καθορίζει το άρθρο 7 του ανωτέρω νόμου, εξαρτάται από τον πληθυσμό της εκλογικής περιφέρειας στην οποία έχει ανακηρυχθεί ο υποψήφιος.
Σημειώνεται ότι για τις περιφερειακές εκλογές το ανώτατο όριο δαπανών ενός συνδυασμού ισούται με το άθροισμα των δαπανών των υποψηφίων περιφερειακών συμβούλων.

Αντίστοιχα στις δημοτικές εκλογές σε δήμους που αποτελούνται από 1 έως 3 εκλογικές περιφέρειες το ανώτατο όριο δαπανών ενός συνδυασμού ισούται με το άθροισμα των δαπανών των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων, σε δήμους που αποτελούνται από 4 έως 6, από 7 έως 10 και από 11 και άνω εκλογικές περιφέρειες το ανωτέρω άθροισμα προσαυξάνεται κατά 20%, 50% και 75% αντίστοιχα.