Λίγα λεπτά παραμένουν μέχρι τις επίσημες ανακοινώσεις για τον ανασχηματισμό της κυβέρνησης που δείχνει σαρωτικός και πως ενισχύει συγκεκριμένους τομείς, όπως της οικονομίας, της ανάπτυξης και της ενέργειας.
Σύμφωνα με τις έγκυρες και αποκλειστικές πληροφορίες του NewsIt μία θέση στην κυβέρνηση λαμβάνει ο Χρήστος Παπουτσής και συγκεκριμένα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ενώ τη θέση της κας Μπατζελή θα πάρει ο Κώστας Σκανδαλίδης. Υφυπουργός σε αυτό το υπουργείο μπαίνει η Μιλένα Αποστολάκη, που σημαίνει ότι όλη η ηγεσία του υπουργείου αποχωρεί.
Από το υπουργείο Υγείας θα απομακρυνθεί η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου η οποία θα αναλάβει αναπληρώτρια υπουργός Εξωτερικών στη θέση του κ. Δρούτσα. Ο κ. Δρούτσας αναβαθμίζεται σε υπουργός Εξωτερικών, αφού αφήνει τη θέση ο πρωθυπουργός. Υφυπουργός Εξωτερικών για θέματα απόδημου ελληνισμού αναλαμβάνει ένας στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού, ο κ. Δημήτρης Δόλλης, ο οποίος θα πάρει τη θέση του Σπύρου Κουβέλη.
Το υπουργείο Υγείας σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θα αναλάβει ο υπουργός Εργασίας, Ανδρέας Λοβέρδος, καθώς το υπουργείο συγχωνεύεται και γίνεται υπουργείο Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, ενώ πληροφορίες κάνουν λόγο για υπουργείο Υγείας και Αθλητισμού. Συστήνεται το υπουργείο προεδρίας το οποίο θα αναλάβει ο κ. Ραγκούσης ο οποίος διατηρεί και το υπουργείο Εσωτερικών, όπως γινόταν και παλαιότερα. Ο κ. Ξυνίδης αναλαμβάνει αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για τη Βόρεια Ελλάδα και την ανάπτυξη.
Το γεγονός αυτό ότι αναλαμβάνει ρόλο ο κ. Ξυνίδης ίσως επιφέρει και ανασχηματισμό στο ΠΑΣΟΚ με το επικρατέστερο όνομα για την αντικατάστασή του στο Εθνικό Συμβούλιο να είναι ο κ. Καρχιμάκης.
Ο κ. Παμπούκης αναλαμβάνει το υπουργείο Επικρατείας και Επενδύσεων, το οποίο θα έχει υπό τον έλεγχό του όλα τα μεγάλα project που θα φθάνουν στη χώρα μας.
O κ. Χρυσοχοΐδης αναλαμβάνει το υπουργείο Οικονομίας το οποίο θα συμπεριλαμβάνει πλέον και ένα κομμάτι της ενέργειας. Ένα νέο υπουργείο είναι εκείνο των Θαλασσίων Μεταφορών και Νήσων όπου εκεί θα αναλάβει επικεφαλής ο κ. Διαμαντίδης με υφυπουργό την κα Ελπίδα Τσουρή.
Αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού θα αναλάβει ο Τηλέμαχος Χυτήρης με αρμοδιότητα τα κρατικά μέσα ενημέρωσης.
Αυτοί που παραμένουν στη θέση τους είναι η κα Διαμαντοπούλου στο υπουργείο Παιδείας, ο κ. Βενιζέλος στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και ο κ. Ρέππας στο υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Φυσικά αμετακίνητος είναι και ο υπουργός Οικονομικών, κ. Παπακωνσταντίνου.
Στη θέση του παραμένει και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης ο κ. Πάγκαλος κάτι που ήταν ευρέως γνωστό από την αρχή που είχε ξεκινήσει η κουβέντα για ανασχηματισμό. Στη θέση του φαίνεται να παραμένει και ο κ. Γερουλάνος.
Τα νέα μέλη της κυβέρνησης σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες
Πρωθυπουργός: Γιώργος Παπανδρέου
Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης: Θεόδωρος Πάγκαλος
Υπουργός Επικρατείας: Χάρης Παμπούκης
Υπουργείο Προεδρίας: Υπουργός: Γιάννης Ραγκούσης
Αναπληρωτής υπουργός Προεδρίας αρμόδιος για τη Βόρεια Ελλάδα και την Ανάπτυξη: Σωκράτης Ξυνίδης
Υπουργείο Ανάπτυξης
Μιχάλης Χρυσοχοΐδης
Υφυπουργός: Τάκης Ρήγας στον τομέα του Εμπορίου
Υφυπουργός: Ντίνος Ρόβλιας στον τομέα των Επενδύσεων
Υπουργείο Οικονομικών
υπουργός: Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Υπουργείο Εξωτερικών
υπουργός: Δημήτρης Δρούτσας
αναπληρωτής υπουργός: Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου με αρμοδιότητα τα ευρωπαϊκά θέματα
υφυπουργός: Δημήτρης Δόλλης
Υπουργείο Εθνικής Αμυνας Υπουργός: Βαγγέλης Βενιζέλος
αναπληρωτής υπουργός: Πάνος Μπεγλίτης
Υπουργείο Εργασίας:
υπουργός: Λούκα Κατσέλη
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη:
Υπουργός Χρήστος Παπουτσής
υφυπουργός: Μανώλης Όθωνας
Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και ΘρησκευμάτωνΥπουργός: Αννα Διαμαντοπούλου
Αναπληρώτρια υπουργός: Φώφη Γεννηματά
Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Υπουργός: Δημήτρης Ρεππας
Υπουργείο Υγείας Διατροφής και Άθλησης
Υπουργός: Ανδρέας Λοβέρδος
υφυπουργός Μιχάλης Τιμοσίδης
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και ΤροφίμωνΥπουργός: Κώστας Σκανδαλίδης
υφυπουργός: Μιλένα Αποστολάκη
Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικών Αλλαγών
Υπουργός: Τίνα Μπιρμπίλη
Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων ΔικαιωμάτωνΥπουργός: Χάρης Καστανίδης
Υπουργείο Πολιτισμού και ΤουρισμούΥπουργός: Παύλος Γερουλάνος
Αναπληρωτής υπουργός με αρμοδιότητα τα μέσα ενημέρωσης: Τηλέμαχος Χυτήρης
Υπουργείο Θαλασσίων Μεταφορών και Νήσων
Υπουργός: Γιάννης Διαμαντίδης
υφυπουργός: Ελπίδα Τσουρή
Σύμφωνα με πληροφορίες, από τον ανασχηματισμό προκαλούνται και αλυσιδωτές μετακινήσεις και στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ μετά την είσοδό τους στην κυβέρνηση του κ. Ξυνίδη και Παπουτσή. Τη θέση του κ. Ξυνίδη ως γραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου αναλαμβάνει όπως όλα δείχνουν ο κ. Καρχιμάκης, ενώ τη θέση του κ. Παπουτσή και ως κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος θα αναλάβει ο κ. Μιλτιάδης Παπαϊωάννου.
Πάντως, ο "μεταμεσονύχτιος" ανασχηματισμός είναι σαρωτικός και το νέο κυβερνητικό κλίμα είναι πολυπληθέστατο. Από την παλιά κυβέρνηση από υπουργούς αποχωρεί μόνο η κα Κατερίνα Μπατζελή και από τους υπόλοιπους απλά μετακινούνται σε διαφορετικά υπουργεία.
Τα υπουργεία πχ της Ανάπτυξης και της Ναυτιλίας που είχαν ενσωματωθεί επανέρχονται όπως ήταν μέχρι τώρα, ενώ για πρώτη φορά σε κυβερνητικό σχήμα παρατηρούνται τόσοι πολλοί αναπληρωτές.
Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010
ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΥ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φίλες και φίλοι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Αρκαδίας, ευχαριστώ για την παρουσία σας.
Μένουνε εκατό μέρες μέχρι τις δημοτικές εκλογές, που θα διεξαχθούν για πρώτη φορά με το νέο θεσμικό πλαίσιο και αξίζει καταρχάς να πούμε ότι ο νέος νόμος, σε αντίθεση με πολλά άλλα νομοσχέδια και πολλές άλλες μεταρρυθμίσεις, είναι προϊόν έντονης συζήτησης και διαβούλευσης που έχει προηγηθεί για αρκετό καιρό τώρα. Ο νόμος έχει συζητηθεί και στο επίπεδο της κοινωνίας, έχει συζητηθεί στα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης, έχει συζητηθεί στο Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης και, ως αποτέλεσμα, πιστεύω ότι ενσωματώνει πολλούς θεσμούς οι οποίοι είναι απαραίτητοι για μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Βέβαια, στο τελικό στάδιο, πριν τη ψήφιση του “Καλλικράτη”, υπήρξανε κάποιες αλλαγές της τελευταίας στιγμής που δέν αιτιολογήθηκαν επαρκώς, κυρίως όσον αφορά την χωροθέτηση των δήμων και δημιούργησαν κάποια προβλήματα και κάποιες αμφιβολίες στους πολίτες. Ομως είναι μια νέα κατάσταση, δημιουργεί νέα δεδομένα στην περιοχή της Γορτυνίας και οφείλουμε να αξιοποιήσουμε το θεσμικό πλαίσιο να δούμε πώς θα μπορέσουμε να το χρησιμοποιήσουμε, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προς όφελος της περιοχής και των κατοίκων της.
Είναι αλήθεια ότι δέν είναι η πρώτη διοικητική μεταρρύθμιση που γίνεται στην τοπική αυτοδιοίκηση, ακολουθεί την προηγούμενη, τον “Καποδίστρια”, ο οποίος δέν απέδωσε αυτά που περιμέναμε να αποδώσει, δέν ξέρω άν οι ίδιοι οι δήμαρχοι είναι ικανοποιημένοι από αυτό το οποίο βγήκε από τον “καποδίστρια”, τα αποτελέσματα δηλαδή αυτής της δωδεκαετίας. Ομως υπάρχει η αίσθηση στον κόσμο ότι μείναμε στα μικρά και δέν πετύχαμε τα μεγάλα. Δέν καταφέραμε δηλαδή να αλλάξουμε τη ροή των πραγμάτων στην επαρχία, μπορεί να φτιάξαμε έργα καλαισθησίας, να στρώσαμε πλακόστρωτα, αλλά δέν καταφέραμε να αλλάξουμε, δέν καταφέραμε σαν πολιτεία, σαν κράτος, σαν κοινωνία, να αλλάξουμε την φθίνουσα πορεία της επαρχίας.
Βέβαια οι δήμαρχοι καλά κάνανε και κάνανε αυτά τα οποία μπορέσανε και πετύχανε με το θεσμικό πλαίσιο εκείνο, θα πρέπει όμως να συμφωνήσουμε ότι δέν είναι επαρκή. Αυτό το οποίο χρειάζεται είναι να δώσουμε κάποιο μεγαλόπνοο σχέδιο ανάδειξης και εξέλιξης της επαρχίας και νομίζω ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο μπορεί εκεί να μας βοηθήσει. Απ’ την άλλη έχουμε να κάνουμε με μια συνεχώς διευρυνόμενη αμφισβήτηση από τους πολίτες και των θεσμών και των εξαγγελιών.
Δραστηριοποιούμαι και ασχολούμαι με τα κοινά πάνω από 25 χρόνια, πάνω από 10 στην Αρκαδία, οι απόψεις μου δέν έχουνε αλλάξει. Υπάρχουν θέματα τα οποία τα έθετα παλιότερα και φαινόντουσαν πολύ νεωτεριστικά, σήμερα βλέπω με ικανοποίηση ότι κάποια από αυτά μπαίνουν σιγά-σιγά στα θεσμικά πλαίσια που εισάγονται. Υπήρξα δέκτης της θέλησης πολλών συμπατριωτών, και στη θέλησή τους αυτή ανταποκρίνομαι, να θέσω την υποψηφιότητά μου υπόψη των πολιτών του Δήμου Γορτυνίας.
Εναρξη προεκλογικού διαλόγου
Θέλω να ξεκινήσουμε τον διάλογο, τον προεκλογικό διάλογο για το δήμο της Γορτυνίας, αναφέροντας αδρά κάποιες ενότητες γύρω από τις οποίες πρέπει να αναπτύξουμε τον προβληματισμό μας, να κάνουμε τις προτάσεις μας, να δεχθούμε τα σχόλια και τις προτάσεις των δημοτών.
1. Από τον Καποδίστρια στον Καλλικράτη
Η πρώτη ενότητα είναι η ευαίσθητη φάση της μετάβασης από το ένα θεσμικό πλαίσιο στο άλλο. Θα πρέπει κατ’ αρχάς να καταγράψουμε και προσωπικά θα έλθω σε επαφή με όλους τους δημάρχους και των 8 δήμων της Γορτυνίας, με το Νομάρχη και την Περιφέρεια, να δούμε ποιά είναι αυτά τα έργα και τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στην περιοχή της Γορτυνίας, ποιά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη, ποιά βρίσκονται σε φάση ωρίμανσης, ποιά έχουνε μείνει πίσω γιατί δεν υπάρχουν χρηματοδοτήσεις και να φροντίσουμε από αυτά τα έργα να μην υπάρξει κατά την διάρκεια της μετάβασης από το ένα θεσμικό πλαίσιο στο άλλο, να μην υπάρξει απώλεια πόρων.
Θα πρέπει να ρθούμε σε επαφή και με όλους τους απερχόμενους δημάρχους και να πάρουμε τις απόψεις τους να πάρουμε την εμπειρία τους . Από την πλευρά μου θα υπάρχει διάθεση συνεργασίας με όλους, ανεξαρτήτως εντάξεων ή τοποθετήσεων, και αυτό που θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας, είναι ότι κάθε μεταρρύθμιση θα πρέπει να φροντίζει να μην διαταράσσει την κοινωνική συνοχή, τον κοινωνικό ιστό, στην περιοχή στην οποία εφαρμόζεται. Αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Γορτυνίας έχουμε διάφορες υπηρεσίες, διάσπαρτες, σε διαφορετικά χωριά, θα πρέπει λοιπόν στη νέα δομή, η οποία δημιουργείται από το μηδέν, δηλαδή οι πολεοδομίες θα στελεχωθούν με νέο προσωπικό, θ’ αναπτυχθούν, οι δημόσιες υπηρεσίες όλες, θα πρέπει να φροντίσουμε οι υπηρεσίες οι οποίες αυτή τη στιγμή παίζουν κάποιο σημαντικό ρόλο σε κάποιες τοπικές κοινωνίες, να μην μεταφερθούν, να ενισχυθούν, και εκεί είναι που θα μας δώσει τη μεγάλη βοήθεια η νέα τεχνολογία, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, με την οποία μπορώ και εγώ προσωπικά να ασχοληθώ, και να δώσω λύσεις, ούτως ώστε να μην έχουμε μεταφορά υπηρεσιών από κάποιες περιοχές που θα δημιουργήσουνε έντονο κοινωνικό πρόβλημα.
Από τον Καλλικράτη προβλέπεται ένα πρόγραμμα εξυγίανσης των δήμων, δηλαδή τα χρέη τα οποία υπάρχουν τώρα στους Δήμους, να μπουν σε κάποιο λογαριασμό, να εξυπηρετούνται από εκεί, ούτως ώστε οι Δήμοι να ξεκινήσουν με μία υγιή κατάσταση. Να μην φορτωθούν δηλαδή υποχρεώσεις των Δήμων οι οποίοι καταργούνται. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, και θα καλέσουμε την πολιτεία να ανταποκριθεί σ’ αυτό το θέμα, γιατί με τη νέα σύνθεση των δήμων, με τους προϋπολογισμούς και ισολογισμούς που κατατίθενται, δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε με το ταμείο να είναι χρεωμένο.
2. Οικονομική ανάπτυξη και Κοινωνικός ρόλος του Δήμου
Μια δεύτερη ενότητα είναι η οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή. Όντως πρέπει να φέρουμε τεχνοκράτες, πρέπει να έρθουμε σε επαφή, να δώσουμε λύσεις ρεαλιστικές, τεχνοκρατικά τεκμηριωμένες, λύσεις που νάναι εφικτές και στα πλαίσια των οικονομικών δυνατοτήτων του νέου Δήμου, όμως ταυτόχρονα θα πρέπει να ξέρουμε ότι ο δήμος δεν είναι μία επιχείρηση, ο δήμος έχει κατ’ εξοχήν έναν κοινωνικό ρόλο, οπωσδήποτε θα πρέπει να δημιουργεί ένα ευνοϊκό πεδίο για επενδύσεις ιδιωτών, αυτές όμως θα δούμε πώς θα τις εντάσσει στην υπόλοιπη οικονομική δραστηριότητα του δήμου, κι αυτές δεν θα πρέπει να γίνονται εις βάρος του κοινωνικού ρόλου, που κυρίαρχα θα έχει ο δήμος. Επειδή υπάρχει γενικά μία αντίληψη ότι θα πρέπει οι πολιτικοί να μπούνε οι άνθρωποι της αγοράς, θα πρέπει να μπουν στην εφαρμογή της πολιτικής, αλλά δεν θα πρέπει ο νόμος της αγοράς να καθορίζει την άσκηση της πολιτικής.
Ισόρροπη ανάπτυξη μέσω του Ταμείου Εξυγίανσης και Αλληλεγγύης
Ενα άλλο θέμα είναι η ισόρροπή ανάπτυξη. Ήδη προβλέπεται από τον Καλλικράτη και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο βάρος σ’ αυτό, ότι μία περιοχή η οποία είναι ήδη πλούσια, παράγει περισσότερο προϊόν δεν θα πρέπει να παίρνει και περισσότερους κοινοτικούς πόρους από το κράτος. Δηλαδή εάν δεν υπάρχει μία εξισορροπητική παρέμβαση μέσα από το ταμείο της εξυγίανσης και αλληλεγγύης όπως λέγεται, εις όφελος των δήμων οι οποίοι δεν έχουν αυτή τη στιγμή ένα υψηλό οικονομικό επίπεδο, αντί να δούμε ισόρροπη ανάπτυξη όλων των δήμων, θα δούμε την ανισότητα αυτή να διευρύνεται. Δηλαδή, οι δήμοι οι οποίοι έχουν αυτή τη στιγμή μεγάλο πληθυσμό και μεγάλη οικονομική δραστηριότητα, θα τους δούμε να αναπτύσσονται ραγδαία ενώ ο περιοχές οι οποίες δεν έχουν και πρέπει τώρα να αναπτύξουν υποδομές, και η Γορτυνία είναι μια τέτοια περιοχή, δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν.
3. Μοντέλο αειφόρου ανάπτυξης – Αναπτυξιακή Ταυτότητα της Γορτυνίας
Μια τρίτη ενότητα είναι, ποιό θα είναι το αναπτυξιακό μοντέλο το οποίο θα ακολουθήσουμε. Νομίζω ότι το μοντέλο της πράσινης ανάπτυξης της αειφορίας, είναι αυτό το οποίο ταιριάζει στην περιοχή της Γορτυνίας. Η αειφορία σημαίνει ότι θα πρέπει να βρούμε νέες δραστηριότητες, παραγωγικές, νέες υπηρεσίες, είτε αυτά είναι πολιτισμός, αθλητισμός, θρησκευτικός τουρισμός, ιαματικός τουρισμός, οι οποίες να μην έρχονται σε σύγκρουση να μην καταργούνε την υπάρχουσα παραγωγική δομή. Θα πρέπει να προσθέτουνε δηλαδή, χωρίς να καταργούν την υπάρχουσα δραστηριότητα.
Αυτό σημαίνει αειφορία και για να πετύχουμε την αειφορία, πρέπει οι καινούριες δομές να συνεργάζονται με τις προηγούμενες. Θα δώσω ένα παράδειγμα εδώ πέρα, θα μπορούσε η Γορτυνία να αποτελεί έναν ενιαίο αγροτουριστικό χώρο, ο οποίος να περιλαμβάνει κάθε μορφή τουριστικής ενασχόλησης. Μπορεί να περιλαμβάνει έναν περιπατητικό τουρισμό, μπορεί να περιλαμβάνει δραστηριότητες πολιτιστικές ή αθλητικές, γύρω από τη λίμνη του Λάδωνα. Μπορεί να περιλαμβάνει συνεδριακές δραστηριότητες, όπως εδώ στο αμφιθέατρο αυτό (Δημητσάνα). Μπορεί να περιλαμβάνει καινούριες δράσεις, βιοκαλλιέργειες, στις περιοχές που ήδη υπάρχει παραγωγή αγροτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα δόθηκε στη δημοσιότητα το πόρισμα της Βουλής των Ελλήνων για τη λίμνη του Λάδωνα, όπου ακριβώς αναφέρονται όλες αυτές οι δυνατότητες της περιοχής, τις οποίες εμείς οι παροικούντες την περιοχή τις λέμε τόσα χρόνια, αλλά το μόνο που έχει γίνει μέχρι τώρα είναι να συσταθεί ο διαδημοτικός σύνδεσμος για την ανάπτυξη της λίμνης του Λάδωνα, ο οποίος βάλτωσε μέσα σε ένα γραφειοκρατικό πλαίσιο, χωρίς να έχει κάποια θεσμοθετική κατοχύρωση, χωρίς να έχει πόρους κλπ.
4. Συμμετοχή των Δημοτών – Επιχειρησιακό σχέδιο – Επιτροπή Διαβούλευσης
Μία τέταρτη ενότητα είναι ότι όλες αυτές οι δράσεις δεν μπορούν να γίνουν χωρίς τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας. Πρέπει να υπάρχει κατ’ αρχάς η βούληση και κατά δεύτερον να υπάρχει αποδοχή της διαφωνίας, ο διάλογος, η διαβούλευση, ούτως ώστε να συμφωνήσουμε σε κάποια πράγματα. Ο νέος νόμος προβλέπει τη σύνθεση ενός Επιχειρησιακού Σχεδίου από τον κάθε δήμο, πενταετούς, το οποίο σχέδιο κάθε χρόνο θα επανακρίνεται κάθε φορά σύμφωνα με τον σχεδιασμό του. Αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο πρέπει να είναι προϊόν διαβούλευσης, με τις παραγωγικές ομάδες, τις κοινωνικές ομάδες, τους συλλόγους που δραστηριοποιούνται στις περιοχές, συλλόγους οι οποίοι έχουν αθλητική δραστηριότητα, ορειβατικοί σύλλογοι, εθελοντές, σύλλογοι πατριωτών, οι οποίοι προσφέρουν υπηρεσίες εθελοντικά στην περιοχή μας, όλοι αυτοί θα πρέπει να συμμετέχουνε σε μια διαβούλευση για το πού μπορεί να πάει ο Δήμος. Ο νόμος ορίζει την σύσταση Επιτροπής Διαβούλευσης, η οποία θα είναι το κεντρικό εργαλείο για τη σύνθεση του επιχειρησιακού προγράμματος.
5. Υποδομές για την ανάδειξη πόλων ενδιαφέροντος – Τοπικά Σύμφωνα Ποιότητας
Μια πέμπτη ενότητα είναι οι υποδομές που είναι απαραίτητες για να δουλέψουνε αυτά. Για παράδειγμα, δέν μπορεί σήμερα οι κτηνοτροφικές μονάδες στη Γορτυνία να μην έχουνε ρεύμα. Δέν μπορεί να υπάρχει πιστοποίηση ποιότητας του προϊόντος, εάν δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή. Δεν μπορεί να μην υπάρχουνε δρόμοι. Δεν μπορούμε να αναπτύξουμε δηλαδή πόλους ενδιαφέροντος στην περιοχή της Γορτυνίας και να φτιάξουμε ένα δίκτυο επισκεψιμότητας αυτών των πόλων από τους περαστικούς, από τους τουρίστες, από τους επισκέπτες, από επιστημονικές οργανώσεις που θέλουν να ασχοληθούν με τη φύση της Γορτυνίας και να μην υπάρχει ένα δίκτυο, μια υποδομή δρόμων για να είναι εύκολη η επίσκεψη. Και εδώ θα έρθω στο προηγούμενο παράδειγμα ότι δεν έχει νόημα να πλακοστρώνουμε την πλατεία του χωριού μας ή του διπλανού χωριού και να μην υπάρχει δρόμος για να πάμε.
Υπάρχουν επί πλέον συμφωνίες οι οποίες μπορούν να γίνουν, τα λεγόμενα τοπικά σύμφωνα ποιότητας, όπου τουριστικές επιχειρήσεις, για παράδειγμα, της Δημητσάνας ή της Βυτίνας, να προσφέρουν, κατά προτεραιότητα, προϊόντα της περιοχής. Δηλαδή, θα πρέπει να δώσουμε μέσα από όλες αυτές τις δράσεις, την πολιτιστική ταυτότητα της Γορτυνίας, σαν χώρο, σαν πολιτισμό, σαν διαβίωση, σαν ποιότητα και αυτό να προβάλουμε και μέσα από οδηγούς τουριστικούς, αλλά αν θέλετε και μέσα από καθημερινά έντυπα γιατί υπάρχει τώρα η τάση της αναζήτησης. Οι άνθρωποι όσο σφιχτά και νάναι τα οικονομικά τους, πάντοτε ψάχνουν για καινούργια πράγματα, εμείς έχουμε να προσφέρουμε, αλλά οι άλλοι δεν το ξέρουν.
6. Οδικοί Αξονες ζωτικής σημασίας για τη Γορτυνία
Οπωσδήποτε, μιλώντας για υποδομές, θα πρέπει να πιέσει ο Δήμος την κεντρική διοίκηση, το κράτος, να ολοκληρώσει τέλος πάντων, τις παρεμβάσεις για την παράκαμψη των Λαγκαδίων. Είναι θετικό ότι ξαναμπήκε στο τραπέζι της συζήτησης, είναι θετικό ότι φτιάχτηκε ένα προσχέδιο και θα δοθεί για κάποια προμελέτη, θα πρέπει να δούμε και τους άλλους οδικούς άξονες, δηλαδή τη σύνδεση, την εύκολη σύνδεση, με την Αρχαία Ολυμπία, τη σύνδεση με τους χώρους ανατολικά, δηλαδή τη Μαντινεία και την Αργολίδα, υπάρχει μια δυνατότητα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων, θα πρέπει να δούμε τους κάθετους άξονες, έχουμε εύκολη πρόσβαση στον 111 για την Πάτρα και εύκολη πρόσβαση προς την Καρύταινα, τη Μεγαλόπολη και τη Νότια Πελοπόννησο. Επίσης υπάρχει ο δρόμος της Ηραίας από την Καρκαλού στα Λουτρά και όταν θέλουμε να έχουμε ιαματικό τουρισμό πρέπει να παρέχουμε και τον τρόπο να πάμε. Θα εξετάσουμε κάθε ενδεχόμενο για δημοτική συγκοινωνία. Δηλαδή, κάποιο τρόπο ούτως ώστε αυτή η σύνδεση η εσωτερική μέσα στα όρια του δήμου, να μπορεί να γίνει είτε από το δήμο είτε με την εποπτεία του δήμου.
7. Προτεραιότητα η Σχέση Εμπιστοσύνης με τους πολίτες – Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
Και τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, η τελευταία ενότητα είναι η οικοδόμηση μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τη δημοτική αρχή. Δεν επιτρέπεται, την ώρα που υπάρχει μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα, ένα γκρίζο κλίμα για διαφθορά για σπατάλες, για αφερεγγυότητα προσώπων στην πολιτική σκηνή, στο επίπεδο του δήμου να έχουμε το ίδιο πράγμα. Υπάρχει η δυνατότητα, η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση μας δίνει τον τρόπο κατ’ αρχάς όλες οι αποφάσεις να δημοσιεύονται, είναι και υποχρεωτική αρμοδιότητα της δημοτικής αρχής πλέον να δημοσιεύει όλες τις αποφάσεις στο διαδίκτυο. Θα κοιτάξω και εγώ προσωπικά ώστε να υλοποιηθούν άμεσα όλες αυτές οι δράσεις, όπως επίσης και η δυνατότητα εξυπηρέτησης και επαφής με τον πολίτη μέσα από τέτοιους τρόπους επικοινωνίας. Υπάρχουν θεσμοί, όπως είναι συμβουλευτικοί θεσμοί, ο συμπαραστάτης του πολίτη, τα συμβουλευτικά γραφεία για τις αγροτικές καλλιέργειες, τα οποία θα πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή πάντοτε, για να δημιουργηθεί ακριβώς, να σπάσει μάλλον, αυτό το κλίμα ότι τελικά η εξουσία δεν ενδιαφέρεται για τον πολίτη αλλά αυτό που κοιτάει, είναι πάντοτε πώς να αναπαράγει τον εαυτό της.
Σε μία τέτοια προσπάθεια νομίζω ότι πρέπει να αφήσουμε τις παλιές νοοτροπίες και συμπεριφορές πίσω. Υπάρχει μία κοινωνική αντίδραση αυτή τη στιγμή, απέναντι σε ανθρώπους που δείχνουν μία έπαρση στην εξουσία, που δείχνουν ότι δεν κατανοούν τα προβλήματα της κοινωνίας, νομίζω ότι δεν πρέπει να επιτρέψουμε αυτό το κλίμα να γίνει εκρηκτικό για την κοινωνία. Στο χέρι μας είναι να δώσουμε παραδείγματα ότι λύσεις μπορούν να βρεθούν, αρκεί να υπάρχει ειλικρινής βούληση για σύνθεση, για συναίνεση, για κοινή πορεία, εφόσον οραματιζόμαστε τα ίδια πράγματα, έχουμε τις ίδιες αγωνίες, και τελικά είναι δική μας υπόθεση το μέλλον του τόπου.
Σ’ αυτήν την πορεία οφείλω να είμαι στην πρώτη γραμμή.
Υγροηλεκτρισμός: Φως από τον αέρα
Στο προσκήνιο έρχεται μια επίμαχη τεχνολογία που φιλοδοξεί να «συλλέξει» δωρεάν ηλεκτρισμό από τον αέρα, ιδίως όταν υπάρχει υγρασία, δημιουργώντας ελπίδες ότι μπορεί να αποτελέσει μελλοντικά μια νέα μορφή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Ο ερευνητής δρ Φερνάντο Γκαλεμπέκ, από το Ινστιτούτο Χημείας του πανεπιστημίου του Καμπίνας, του Σάο Πάουλο στη Βραζιλία, παρουσίασε στο τελευταίο συνέδριο της Αμερικανικής Χημικής Εταιρίας, όπως μεταδίδει το BBC, μια νέα μέθοδο με βάση την οποία μικρά ηλεκτρικά φορτία είναι δυνατό να συλλεχθούν απ' ευθείας από τον υγρό αέρα, παράγοντας ηλεκτρισμό, όπως δηλαδή το "φως" συλλέγεται από τα ηλιακά πάνελ των φωτοβολταϊκών και μετατρέπεται σε ηλεκτρισμό, με ανάλογο τρόπο θα μπορούσε ο ηλεκτρισμός να συλλέγεται από πάνελ απ' ευθείας από τον υγρό αέρα.
Η πρωτοποριακή τεχνολογία αξιοποιεί ένα ελάχιστα γνωστό ατμοσφαιρικό φαινόμενο, ενώ όλα δείχνουν πώς διάφορα μέταλλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να συλλέξουν αυτόν τον "αέρινο ηλεκτρισμό", ιδίως σε περιοχές με υγρό κλίμα.
Ο Φερνάντο Γκαλεμπέκ εκτιμά ότι μελλοντικά μπορεί να υπάρχουν ειδικά "υγροηλεκτρικά πάνελ", όπως τα φωτοβολταϊκά, που θα "συλλέγουν" τον ηλεκτρισμό από την ατμόσφαιρα, καθώς τα μέταλλα που τοποθετούνται σε ένα υγρό περιβάλλον, απορροφούν νερό από την επιφάνειά τους και έτσι φορτίζονται ηλεκτρικά, είτε με θετικά είτε με αρνητικά ηλεκτρικά φορτία. Με άλλα λόγια, υποστηρίζει ότι το νερό μπορεί να αποθηκεύσει ηλεκτρικά φορτία.
Άλλοι ειδικοί, ωστόσο, εμφανίζονται επιφυλακτικοί, τόσο για το ίδιο το φαινόμενο, όσο και για την αποδοτικότητα του σε παραγόμενα ηλεκτρικά φορτία.
Αν και το παραγόμενο ρεύμα είναι πολύ μικρό, 100 εκατομμύρια φορές μικρότερο από το ρεύμα που παράγει ένα ηλιακό πάνελ και επίσης εκατομμύρια φορές μικρότερο από το ρεύμα μιας μπαταρίας ΑΑ, φαίνεται παρ' όλα αυτά να συνιστά μια παραμελημένη μέχρι σήμερα πηγή ηλεκτρισμού.
Πάντως, ο φυσικός Μαρίν Σόλασιτς του πανεπιστημίου ΜΙΤ των ΗΠΑ, ο οποίος είναι εφευρέτης μιας καινοτομικής τεχνολογίας ασύρματης μεταφοράς ηλεκτρισμού, της Witricity, θεωρεί την τεχνική του Γκαλεμπέκ "πολύ ενδιαφέρουσα" και "καλή περιοχή έρευνας", αν και πιστεύει ότι ίσως αποδειχτεί δύσκολο τελικά να εφαρμοστεί στην πράξη, λόγω της ανεπαρκούς "συλλογής" ηλεκτρισμού από τον αέρα.
Στο παρελθόν, πάντως, υπήρξαν κι άλλες απόπειρες να "αντληθεί" ηλεκτρικό ρεύμα από τον αέρα, αλλά όλες απέτυχαν.
Ωρα ανασχηματισμού
Του ΠΑΝΟΥ ΣΩΚΟΥ
Στο πρωθυπουργικό τραπέζι τίθενται σήμερα οι αλλαγές που θα επιφέρει ο Γ. Παπανδρέου στο κυβερνητικό σχήμα και οι οποίες αναμένεται να υλοποιηθούν ίσως και εντός της ημέρας ή αύριο.
* Να συμπληρώσει απλώς τις τρεις κενές θέσεις υφυπουργών και αυτών που αρνήθηκαν να είναι υποψήφιοι. Ομως, αυτό δεν απαντά στις ανάγκες της κυβέρνησης και στις αυξημένες προσδοκίες των πολιτών, και επιπλέον δεν θα απεγκλωβιστεί, ενόψει και της επίσκεψής του στη ΔΕΘ, από το κλίμα της ανασχηματισμολογίας που έχει καλλιεργηθεί και με δική του ευθύνη.
* Να κάνει κανονικό ανασχηματισμό και να ανέβει στη ΔΕΘ με νέο υπουργικό σχήμα, δίνοντας και την εντύπωση ενός νέου ξεκινήματος. Χθες, συνεργάτες του έλεγαν ότι αυτό είναι το πιθανότερο, καθώς δεν απέκλειαν μεταθέσεις υπουργών.
**Να προχωρήσει μια και καλή στις δομικές αλλαγές της κυβερνητικής λειτουργίας, με επίκεντρο και την ανασύνθεση του πρωθυπουργικού γραφείου, μέσω της σύστασης ενός υπουργείου για τον κυβερνητικό συντονισμό, εν είδει «υπουργείου Προεδρίας της κυβέρνησης».
Συνεργάτες του χθες το βράδυ άφηναν όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, ενώ ένας εξ αυτών τόνισε στην «Ε» πως οι εξελίξεις έχουν τη δική τους δυναμική και ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να είναι πάντα αντιμέτωπη με την ανασχηματισμολογία.
Ο πρωθυπουργός, πάντως, ενώπιον του Εθνικού Συμβουλίου χθες το απόγευμα εμφανίστηκε αισιόδοξος και σίγουρος για το πού πάει το «καράβι» της χώρας. Είπε ότι το δίλημμα των εκλογών του Νοεμβρίου δεν είναι η ψήφος κατά του Μνημονίου, αλλά το αν η χώρα θα προχωρήσει στις αλλαγές που έχει ανάγκη ή θα μείνει πίσω. Υπεραμύνθηκε του έργου της κυβέρνησης, λέγοντας ότι στους μήνες που πέρασαν «καταφέραμε να δώσουμε την εικόνα της αξιοπιστίας και της σίγουρης κατεύθυνσης», και υποστήριξε ότι ο λαός απαιτεί από το ΠΑΣΟΚ τη ριζική αλλαγή σε όσα τον ταλαιπώρησαν. Υπογράμμισε δε ότι το σχέδιο «Καλλικράτης» είναι μια μεγάλη ευκαιρία για να αλλάξει ολόκληρη η σχέση κράτους-πολίτη, και πάνω σε αυτόν η κυβέρνηση θέλει να δομήσει ένα καλύτερο κράτος.
Δικαίωμα ψήφου σε 13.000 μετανάστες και ομογενείς
Στις 13.000 ανέρχεται ο αριθμός των μεταναστών και ομογενών που απέκτησαν δικαίωμα συμμετοχής στις δημοτικές εκλογές του Νοεμβρίου.
Πρόκειται για 10.097 μετανάστες και 2.665 ομογενείς, οι οποίοι κατέθεσαν εγκαίρως τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση των στοιχείων, το υπουργείο Εσωτερικών πέρασε στην αντεπίθεση, όσον αφορά στην κριτική που είχε δεχτεί για το ζήτημα από την αξιωματική αντιπολίτευση. "Δαψεύδονται όλοι όσοι επίμονα διακήρυσσαν τους τελευταίους μήνες ότι το μέτρο της συμμετοχής των μεταναστών στις δημοτικές εκλογές αποβλέπει δήθεν στη ψηφοθηρία, αλλά και καταρρέουν παταγωδώς τα φοβικά μυθεύματα περί αλλοίωσης της εθνικής υπόστασης του εκλογικού σώματος", αναφέρεται στο δελτίο τύπου του υπουργείου.
Σημειώνεται ότι ομογενείς και μετανάστες έχουν δικαίωμα του εκλέγεσθαι μέχρι και το αξίωμα του δημοτικού συμβούλου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)